دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۵:۲۲

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛
سازمان انرژی اتمی آماده‎ی همکاری با تمام بخش‎های صنعت نفت است

باشگاه خبری فراساحل: رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: با امضای قرارداد ساخت اولتراسانتریفیوژ برای پژوهشگاه صنعت نفت، ما آمادگی خود برای همکاری را به سایر بخش‌های وزارت نفت و صنایع دیگر اعلام می‌کنیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی اکبر صالحی، عصر روز دوشنبه ۱۰ خردادماه در مراسم امضاء قرارداد ساخت یک دستگاه اولترا سانتریفیوژ که در سالن خوارزمی سازمان انرژی اتمی انجام شد، گفت: به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم صنعت هسته‌ای نه تنها در بعد هسته‌ای با نشاط ادامه حیات می دهد بلکه از سرریز تجارب و دانش موجود و ایجاد شده در صنعت هسته‌ای کشور برای تامین نیاز‌های بخش‌های مختلف نظیر صنعت نفت، سلامت و کشاورزی استفاده می‌کند.


وی در ادامه با ابزار خوشحالی از ارتباط موثر با صنعت، بیان کرد: ما در سازمان انرژی اتمی بر این باوریم که ملت ایران هر آنچه اراده کند محقق می‌شود. صالحی تصریح کرد:  این سازمان یکی از اراده‌های بلند پروازانه خود را که بحث تامین سوخت ۲۰ درصد بوده است، علی رغم ناباوری دیگران محقق کرد و هم اکنون راکتور تهران با سوخت تولید شده در ایران کار می‌کند که این خود یکی از دستاوردهای بزرگی است که در راستای عمل به باور، الگو شده است. وی صنعت هسته‌ای را نیازمند رعایت بالاترین استانداردها دانست و تاکید کرد: در صنعت هسته‌ای به دلیل حساسیت بالای آن حفظ ایمنی یک رکن اساسی است و استانداردها باید در حد اعلا اجرا شوند. امروز که ما توانسته‌ایم به بالاترین سطح استانداردها برسیم، می‌توانیم در سایر بخش‌های صنعت نیز از آن بهره‌مند شویم.


صالحی با اشاره به اینکه سازمان انرژِی اتمی توانست سانتریفیوژ‌هایی را که به عنوان کالا و فناوری دو منظوره بوده و در بازار یافت نمی‌شود، برای بخش سلامت تهیه کند، تصریح کرد: تامین نیاز‌های واکسن و داروهای جدید مستلزم سانتریفیوژهای پیشرفته بود؛ از این رو سه سانتریفیوژ به بخش سلامت ارایه شد که خود سند افتخاری برای سازمان انرژی اتمی محسوب می‌شود که توانست از دانش و تجارب متراکم خود این خدمت را به بخش سلامت ارایه دهد. وی با قدردانی از همکاری‌های وزارت نفت با سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: این سازمان، در دوران پس از برجام فاز جدیدی را در روابط خود با دیگر دستگاه‌های کشور آغاز کرده است و این گام در مسیر اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی است.


رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بازدید کارشناسان انرژی اتمی و صنعت نفت از تجهیزات یکدیگر، گفت: نتیجه بازدیدهای طرفین در یک یادداشت تفاهم دیده شد و سفارش‌هایی دریافت کردیم که یکی از این سفارش‌ها ساخت ۱۰ سانتریفیوژ است. صالحی با اشاره به تفاوت سانتریفیوژ مورد نیاز صنعت نفت با صنایع دیگر، تصریح کرد: موادی که در سانتریفیوژ مورد نیاز نفت استفاده می‌‌شود، مایع و جامد است درحالی که در صنعت هسته‌ای از گاز استفاده می‌شود. وی تاکید کرد: با امضای قرارداد ساخت این اولتراسانتریفیوژ ما آمادگی خود را برای همکاری به سایر بخش‌های وزارت نفت و صنایع دیگر اعلام می‌کنیم. وی در پایان با اشاره به جایگاه قدرتمند ایران در جهان، گفت: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه با اعتبار قدرت هسته‌ای توانست حق خود را در جهان به عنوان یک الگو تصویب کند.



  کد خبر : 1754
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :